woensdag 13 mei 2020

Gemaskerd

Hoera, we hebben twee maskers te pakken gekregen bij de farmacie. Meer kon je er niet kopen, anders waren er te weinig. Ik kreeg ook nog uitleg hoe ik het moest gebruiken en hoe ik het na gebruik weer af moest doen. Absoluut het masker niet aanraken, alleen de elastiekjes. Daarna op naar de supermarkt. Een verklaring was niet meer nodig maar we moesten wel kunnen bewijzen waar we woonden. Gelukkig de verkooppapieren van de notaris bij ons en een rekening van de garage waar ons adres opstond. Maar weer geen politie gezien dus overbodige actie.
Met het masker op en handschoenen aan gingen we samen naar binnen bij de supermarkt, dat mag ook weer. Bij andere klanten en het personeel moet je een meter vandaan blijven.

In eerste instantie was het goed te doen met het masker, maar naarmate we langer aan het winkelen waren besloeg mijn bril en was het behoorlijk benauwd. Ik was blij dat ik nu niet alleen de enorme voorraad eten op de band hoefde te zetten en daarna in mijn eentje zo snel mogelijk in het karretje, zonder de groente en fruit plat te drukken. Nu konden we dat weer samen doen. Ad haalt een nieuwe kar en laadt in terwijl ik opstapel. Snel en efficient. 
Op de weg is het behoorlijk drukker geworden, in de winkel was er nog weinig van te merken. Het deconfinement is begonnen in de groene zones. Misschien gaan we wel weer over een week boodschappen doen i.p.v. over twee weken. Vers brood is toch wel heel erg lekker.

De eerste nieuwe plank zit er weer op. De wederopbouw is begonnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laatste bericht

Het plan is om komende vrijdag te vertrekken naar de Dordogne en dan is er een eind gekomen aan ons 7 maanden durende verblijf hier. We kunn...