vrijdag 12 juni 2020

Rodez

De waterslang van de bron naar het huis is gedeeltelijk vernieuwd maar het eerste stuk bestond nog uit zacht plastic.En dat is in de loop der tijd platgedrukt waardoor het water minder goed stroomt.En het eigen bronwater is echt noodzakelijk om hier te kunnen zijn, er is geen waterleiding van de gemeente aangelegd. Dus gisteren naar Rodez om nieuwe dikke slang te kopen die nu ingegraven moet worden. Een pittige klus maar daarna is het weer voor jaren klaar. Na het kopen van de slang de gewone boodschappen gedaan.
Vannacht is hier 34 mm regen gevallen. We sliepen buiten onder het plastic en het maakte heel veel herrie, maar toch best goed geslapen in de frisse buitenlucht. Het was 8 graden, volgens mij een stuk kouder dan in Nederland. De komende dagen blijven hier wissevallig dus tijd voor de belastingaangifte die we nog niet gedaan hadden (uitstel via de accountant) en andere klussen binnenshuis. Mijn boeken heb ik allemaal uit, dat is wel vervelend. Er staan er nog op de Ipad die ik nog niet gelezen heb dus daar ga ik nu aan beginnen. 

Onderstaand een taartje waar ik heel blij van word, zo mooi (en lekker waarschijnlijk). Gemaakt door Nicola voor een bruiloft. Een schilderijtje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laatste bericht

Het plan is om komende vrijdag te vertrekken naar de Dordogne en dan is er een eind gekomen aan ons 7 maanden durende verblijf hier. We kunn...