dinsdag 28 april 2020

Het dak op

Morgen is het twee weken geleden dat we er even tussenuit mochten om boodschappen te doen. Nu is het brood op, ik heb gisteren een nieuwe poging gedaan om zelf iets te bakken en dit exemplaar is gelukkig eetbaar. Nog niet perfect maar het gaat de goede kant op. Er zit in ieder geval lucht in. Daarnaast bak ik steeds appelbolletjes, tot grote vreugde van Ad. Zelf eet ik ze niet want anders groei ik dicht.
Ad is druk bezig met het dak. Door het plaatsen van de nieuwe balk moest er een gedeelte leien weggehaald worden. Die moeten nu weer terug en de dakkapel wordt grondig aangepakt. Hij heeft verder aan de dalkant leien vervangen want het lekte een beetje. We ontdekten ook een lek waar een pannetje onder stond dat waarschijnlijk nog door madame Ferriere er neer is gezet, zeker 30 jaar geleden. Zo weinig kwamen we op die zolder die behoorlijk smerig was. Nu waait daar een frisse wind. Als Ad het hoge dak op gaat is dat altijd eng, vind ik. Gelukkig heeft hij een soort klimbroek en zekert hij zich zodat als hij valt dan .... Ja dan wordt het echt spannend hoe ik hem weer beneden kan krijgen. Maar het is klaar en er is niks gebeurd.

Zelf ben ik de laatste hand aan het leggen aan het boek Schipbreukelingen, helen met familieopstellingen. Mocht iemand al geïnteresseerd zijn, stuur een email en ik mail je de PDF. Het is wel heerlijk om hier in alle rust mee bezig te zijn. Zeker gisteren toen het stortregende en je niet eens naar de badkamer kon zonder kletsnat te worden. Voor de mensen die ons huis niet kennen: voor de badkamer moet je buiten om lopen.
Nu, na de regen waait ook hier een frisse wind en is het 16 graden maar de verwachting voor komende zondag is 32 graden. De temperatuur gaat echt heel erg op en neer. Maar ons humeur blijft gelijkmatig positief, zeker als het nieuws over de kinderen en de familie in Nederland positief is. Kortom,we houden het hier nog wel even uit, ook al ben ik benieuwd wat de Franse maatregelen na 11 mei zullen worden en we plannen kunnen gaan maken voor een deconfinement.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laatste bericht

Het plan is om komende vrijdag te vertrekken naar de Dordogne en dan is er een eind gekomen aan ons 7 maanden durende verblijf hier. We kunn...