donderdag 4 juni 2020

Leven in een droom

We waren wat aan het mijmeren en hadden allebei hetzelfde idee: net alsof we in een droom leefden.  Het verblijf hier is zo rustig, eenvoudig en idyllisch en de dagen schakelen zich aaneen. We werken best hard maar op een hele relaxte manier. We slapen als marmotten, we eten en drinken als vorsten en we zijn verliefd op het leven en op elkaar. In feite een soort cadeau dat ons in de schoot is geworpen door de crisis. Wel bestaat bij mij met name de angst dat die droom wreed verstoord wordt als een van ons (of wij allebei) ziek worden maar Ad acht die kans extreem klein. We kunnen wel ziek worden maar volgens hem hebben we genoeg weerstand om de aanval te doorstaan. Daar zal ik dus maar op vertrouwen. Verder eet ik al jaren iedere morgen kwark met vitamine K en dat schijnt te helpen tegen Corona. Alleen nu maar hopen dat dit nieuws nog niet tot Frankrijk is doorgedrongen en de kwark op is want vanmiddag gaan we weer voor onze wekelijkse boodschappen. Ook naar een verre supermarkt waar ze biologische forellen hebben uit de Pyreneeën. Dus vanavond ga ik vis met rijst en sla eten, vanaf morgen weer normaal voedsel.
Het vasten is voorbij. Lekker mijn eerste kop koffie vanmorgen in 7 dagen. Wat smaakt dat dan lekker. Dat is een groot voordeel van 8 dagen geen eten en alleen wat groentensap en groene thee drinken: daarna smaakt alles zo speciaal. Zelfs een rijstwafel (Tempex volgens Ad) is een tractatie!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laatste bericht

Het plan is om komende vrijdag te vertrekken naar de Dordogne en dan is er een eind gekomen aan ons 7 maanden durende verblijf hier. We kunn...