zondag 10 mei 2020

Moederdag

Aan moederdag hebben we als gezin nooit veel gedaan omdat het zo'n commercieel gebeuren is. Maar toch, als de kinderen niets laten horen ben ik toch een beetje teleurgesteld, ik ben tóch hun moeder. Het ontbijt krijg ik al iedere morgen van Ad dus daar is niets speciaals aan. En zoals we altijd zeggen, ook bij vaderdag: jij bent mijn moeder of mijn vader niet. Dus een cadeautje hoef ik van die kant terecht niet te verwachten. Daarnaast is Ad nu al twee maanden niet meer in een winkel geweest dus ik zou niet weten waar hij iets vandaan zou kunnen toveren. Oh nee, hij is alleen naar de kettingzaag zaak geweest, daar zijn vast leuke aparte dingen voor moeders te vinden (maar niet heus).
Vanmorgen bericht van Nicola dat een kaartje onderweg is, dat maakt me toch blij ook al doen we er niets aan.

We kregen een SMS van Patrick (uit het kleine winkeltje in het dorp) dat zijn vrouw Regine in Rodez in het ziekenhuis ligt met longontsteking en aan de beademing. Ze is getest op Corona maar dat was het gelukkig niet. Wel heel zorgelijk na haar hersenbloeding en leverziekte. Hij mag er niet naar toe vanwege gevaar op  besmetting. Eigenlijk heel zielig allemaal. Ze hebben net een appartement aan zee gekocht om te gaan genieten van hun pensioen en nu dit. Duimen dat het allemaal meevalt.

De zomer die al gearriveerd was trekt zich even terug. Komende week temperaturen rond de 16 graden dus compleet koud. Maar met het afbreken van het dak is weer een heleboel kachelhout tevoorschijn gekomen dus  het vuur kan blijven branden.


In de balk in de cave waar vroeger de wijn gebotteld werd is dit tafereel uitgehakt boven de haard, in steen. We weten niet wat het is, waarschijnlijk tussen 1700 en 1800 gemaakt. Heeft iemand enig idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laatste bericht

Het plan is om komende vrijdag te vertrekken naar de Dordogne en dan is er een eind gekomen aan ons 7 maanden durende verblijf hier. We kunn...